تلفن تماس 031-53513111 و 09132249659

پست الکترونیک info@fscco.ir

ساعت کاری 8:30 تا 15

کاربرد روغن سویا اپوکسی در بسته بندی صنایع غذایی و دارویی

فن آوران شیمی سپاهان > وبلاگ ما > تازه های پژوهشی > کاربرد روغن سویا اپوکسی در بسته بندی صنایع غذایی و دارویی

کاربرد روغن سویا اپوکسی در بسته بندی: بسته بندی  یکی از مهمترین بخش ها در تولید و عرضه مواد غذایی و داروها می باشد. یلی وینیل کلراید (PVC) ازجمله پلیمرهای رایج دربسته بندی محسوب می شود. به جهت ارتیاط مسقیم پلیمر با مواد غدایی و دارویی باید جهت تهیه فیلم هابی بسته بندی ازافزودنی های غیرسمی استفاده شود.

روغن سویا اپوکسی یک پلاستی سایزر(نرم کننده) و کمک پایدار کننده (استابیلایزر) غیرسمی و زیست سازگار و ارزان قیمت است. این محصول جایگزین مناسبی برای پلاستی سایزهای حاوی گروه فتالات مانند دی‌بوتیل فتالات (DBP) ، دی اکتیل فتالات (DOP ) و… می باشد. ترکیبات حاوی گروه های فتالات سمی هستند. دربسته بندی صنایع غذایی و دارویی این مواد از سطح  پلیمرها  مهاجرت نموده و به داخل موادغذایی و داروها نفوذ می کنند. این مواد حاوی حلقه های آروماتیک می باشند. و برای سلامتی انسان و محیط زیست بسیارخطرناک هستند. حلقه های اپوکسی در روغن سویا اپوکسی، رادیکال کلر آزاد شده از پلی وینیل کلراید را جذب می کنند. روغن سویای اپوکسی  علاوه بر نرم کنندگی باعث پایداری حرارتی مواد پلی وینیل کلراید  می شوند.

پلی وینیل کلراید (PVC) فیلم بسیارمناسب وبازدارنده و مقاوم دربرابر نفوذ رطوبت و اکسیژن هوا می باشد. در بسته‌ بندی حبابی  کاربرد فراوانی دارد. استفاده از بسته بندی حبابی در صنایع دارویی رو به رشد بوده و نسبت به بسته بندی آلومینیومی ارزانتر می باشد.

ازدیگر پلیمرهای مورد استفاده در بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فیلم پلی استایرن (PS)
  • پلی پروپیلن (PP)
  • پلی کلرو تری فلوئورو اتیلن

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0141391010000376

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *